Update!

Den här veckan har varit ganska seg.. Va ledig i måndags, i tisdags så hade jag servering hela dagen (fick inte servera nåt men vi hade lite teori, fick duka upp bord och så fick vi kläder ^^ Fick kjol, skjorta, fluga, förkläde.. Ser skiit rolig ut i kläderna), i onsdags så fick jag servera.. Det va ganska nervöst, visste inte direkt vart allt fanns och så, allt va ju nytt. Fick 2 reservationer, 6 pers totalt.. Men vart så totalt stressad, de kom exakt samtidigt så det blev typ kaos.. Men vad ska man göra, det va bara första dagen :P Fick 20 kr i dricks ^^.. Torsdags va en riktigt hemsk dag, började kl 8 då hade jag projekt i en och en halv timme, sen hade man rast i 5 minuter och efter det så hade man en till en och en halv timmes lektion och så fortsatte hela dagen, bara en och en halv timmes lektioner typ och bara 5 eller 10 minuters raster imellan, vi bytte inte ens klassrum 1 enda gång.. Så fortsatte dagen ända fram tills klockan va 16.35 för då slutade jag... Men visst det va kul ändå ^^ Idag så va det väl en ganska bra dag :P Även fast vi hade idrott direkt på morgonen.. Spelade brännboll ^^ Laget jag va med i förlorade ^^ Nästan hela min klass käkade i kabyssen idag också.. De nya 1:orna serverade för första gången idag, så vi tänkte att vi skulle gå dit och kolla hur dåliga de är.. Eftersom att förra årets 2:or gjorde så mot oss när vi gick i 1:an ^^ Det va så roligt, jag satt och garvade hela tiden.. Några i min klass skulle ha kaffe efter maten, och de glömde att man skulle ha assiet under koppen... Dessutom fick de inte socker, mjölk inte ens sked.. Haha, det va så roligt... Men de va ju deras första dag så man kan ju inte klaga så mycket, eftersom de inte vet vad de ska göra direkt.. Men det va ändå skiiiit kul :) Kom 25 minuter försent.. Men vad ska man göra? Det va ju inte direkt vårt fel att vi fick vänta i typ 15 minuter innan vi fick vårt kaffe och sen typ 10 minuter innan notan kom ut.. De va riktigt sega ^^ Hade min andra matte B kurs idag, vi har börjat med ekvationer :P Så jag är ju lite glad eftersom att jag kan och är tillochmed bra på det.. Fick sitta och hjälpa Hanna lite ^^ Då känner man sig lite användbar iallafall eftersom att hon typ har bättre betyg än mej i allt...

Jag har verkligen börjat tänka mer och mer på mina kärleksproblem nu på sista tiden.. Kvällarna är som värst, för då tänker jag på typ alla gamla minnen som man har, och det är inte direkt nåt som jag vill göra, vill hellre skapa nya minnen... Det är mycket roligare, men jag kan inte hjälpa det... Det bara händer och det är ju inte direkt som man kan somna då heller... Så det är ganska jobbigt.. Men jag har ju fått ett par nya minnen nu senaste tiden :P Men det känns så konstigt, jag vill ha en kille.. Men killar verkar inte vilja ha mej.. Det är ju inte direkt som jag gillar... Killar ser inte mej som en flickvän mer som en tjejkompis, vill hellre att de ser mej som flickväns material... Kanske för att jag är lite grabbig av mej, är uppväxt med en storebror så jag umgicks ganska mycket med han och hans kompisar... Men vad ska jag göra åt det? Kan jag göra nåt? Eller får jag leva med att vara singel? (Vet du nåt så kan du ju va snäll och berätta det för mej så att jag kanske kan ändra på det)


Puss & Kraam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0