Disney World/New York

Nu har det hänt ganska mycket, sen sist jag skrev... I lördags så va jag på disney world :D Fan, vad det va roligt, vi åkte en massa saker, åt en hel del, kollade på disney parad, kollade på en disney show, kollade på fyrverkerier och gosade med en massa disney figurer ^^ Blev fotograferad med Aladdin, Anden, Mimmi, Kalle Anka, Pluto, Långben, Törnrosa och Belle...
image18 image19 image20image21 image22 image23
Jag som dagen innan hade bränt mej som fan på axlarna fick inte gå runt i linne och jag hade bara med mej en massa svarta tröjor, som jag inte ville ha på mej... Så vi gick och köpte en t-shirt med Kalle Anka på (eftersom att jag typ ÄLSKAR Kalle Anka :D) Det va jätte varmt, men det regnade lite ibland så det va ganska skönt... Man blev riktigt blöt för det verkligen öste ner... När disney paraden höll på så stog jag och filmade, det va kul... När sista vagnen kom, där Kalle Anka, Långben, Mimmi, Piff & Puff och Pluto, så va Kalle Anka på min sida och när han såg mej så pekade han mot mej och "fnissade", eftersom att jag hade min Kalle tröja :P Jag kramade Pluto, Långben och Mimmi.. Man kände sig verkligen barnslig igen :) Vi såg en 3D film, fy fan va rolig den va... Man höll på att dö, jag blev så rädd... Det sprutade vatten och det kom luft mot oss och så kom det en lukt av typ paj och sånt ^^ Den va så bra att vi såg den två gånger :D

New York, vad ska man säga om det? Ja, vi gick upp tidigt som fan och när vi hade kommit halv vägs till flygplatsen så märker mamma att hon hade glömt presenten som hon skulle ge till en kille som hon skulle gå på möte med på mastercard... Så vi va tvungna att vänd och åka tillbaka för att hämta den.. Som tur va så hann vi med planet :P När vi kom till mastercard så va vi tvungna att sitta och vänta på mamma i typ 1 och en halv timme... Vi satt och käkade så länge :P Pizzan här är så jävla god :D Sen så åkte vi till tågstationen för att det skulle gå snabbare in till New York... När vi kom dit så va vi tvungna att byta lite biljetter för vi hade typ fått fel... När vi väl va klara med allt där så begav vi oss till tunnelbanan mot Bowling Green (där man kan ta färjan till frihetsgudinnan) När vi kom fram så började vi leta efter frihetsgudinnan... Vi kan ju lugnt säga att om man vill se den riktigt bra så måste man ta färjan ut där den står.. För vi stog på land och kollade och man såg typ ingenting.. Så vi blev lite besvikna eftersom att vi så gärna ville se den.. Därifrån så började vi gå för att vi ville se lite saker innan vi skulle åka tillbaka till tåget.. Jag köpte en blå I <3 NY tröja, den va skit snygg... Sen så började vi gå mot wall street... Vi gick och gick tills vi kom till Brooklyn Bridge, där skulle vi ta tunnelbanan mot centralen... Vi hade ingen aning om vart tunnelbanan låg då, så mamma frågade ett par killar som kom gående... De va lika mycket turister som vi typ, men de hjälpte oss ändå.. Vi tänkte gå över gatan för att kolla på andra sidan, men då kommer en av killarna tillbaka och säger att den va där framme för de såg den ^^ Så de hade gått tillbaka den vägen bara för att berätta de för oss :D Sen när vi skulle gå ner till tunnelbanan så tar en av killarna fram en kamera och sa excuse me, så jag trodde att jag skulle ta en bild på han och hans kompis, men nej... Han ville ha en bild på mej och han tillsammans.. Fett pinsamt ju och han va ju kortare än mej.. Det kändes lite som att de gick efter oss, för de skulle till typ samma ställe :P Men det va roligt, jag fick en massa kommentarer om mina skor som jag hade på mej :D Jag hade mina höga converse :D Sen när vi kom tillbaka till flygplatsen och skulle checka in så har vårat flyg blivit avbokat... Så vi va tvungen att försöka få tillbaka våra pengar för de biljetterna som vi redan hade (och de fick vi) sen skulle vi köpa nya på ett annat bolag... Det vart lite jobbigt, men killen som hjälpte oss med de nya biljetterna va jätte trevlig, han skämtade och höll på :) Men jag brydde mej inte så mycket för killen som stod brevid honom va skiiiit snygg :P Han hette Alexis, såg de på hans namnskylt ^^ Men vi kom hem tack och lov för det :)
Och imorron så ska vi gå på Sea World :D Hoppas att det inte regnar igen ^^

Puss & Kraam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0