Tisdag

Idag har jag varit på Vårdcentralen i brandbergen för att undersöka mej, se om de skulle hitta något fel på mej ^^ Evis följde med mej, så söt hon är :) Behövde stödet utifall att jag skulle behöva någon där :P
Iallafall fick vänta ett tag innan vi fick gå in till Jan som vanligt, vi pratade lite om vad som hade hänt och sånt.. Sedan undersökte han mej lite och så skickade han iväg mej på ett EKG..
Hade ingen aning alls vad det var, så var lite halvrädd för att det skulle vara något med en massa nålar.. Så Evis och jag började "undersöka" saken, genom att googla ^^ Så då minskade min rädsla :)
Fick gå in i ett rum och ta av mej kläderna på överkroppen och dra upp byxbenen.. Sköterskan satte en massa "klisterlappar" på min kropp och kopplade fast en massa sladdar i dom.. Kändes lite lustigt att ligga där halvnaken med en massa sladdar på kroppen xD
Sedan sa hon att jag inte fick prata eller röra mej på en minut :P Jag vet att det inte alls är lång tid men när hon sa det kändes det som en evighet..
När vi sedan var klara så var det bara att sätta sig och vänta på att få prata med Jan igen.. Han sa iallafall att EKGt inte visade något speciellt.. Men han ville ändå göra ett blodprov, så han bokade in en tid till mej kl 14.00.. Då var klockan halv 12 :P Så det var bara att gå hem, försökte äta lite och sedan gå tillbaka..


Var pissigt nervös innan jag skulle gå in och göra blodprovet.. Men det gick faktiskt riktigt bra, var inte så farligt som jag trodde :)
När killen precis hade satt i nålen så sa han: Oj, här fanns det inget blod, kommer bara vatten..
Och eftersom att jag inte kollade på min arm så fick jag först lite panik och tänkte "va fan måste han göra om det då" men han skämtade bara.. TACK OCH LOV ^^
Så om ett par dagar får jag veta om det är något speciellt..

Efter vi var klara där så gick vi ner en trappa och jag gick och gjorde ett syntest till körkorts saken :P Tänkte att det var lika bra att få det gjort.. Tog 5 minuter och var jätte simpelt :)
Nu ska jag bara fylla i hälsopapprena och sedan skicka in det ^^

Iallafall jag mår mycket bättre nu iallafall, tror nog att jag mådde så dåligt för att jag inte åt eller drack så mycket.. Så imorron blir det jobb :) Var inte alls roligt att vara hemma hela dagen..
Imorron ska jag dessutom färga håret, vet inte riktigt hur det ska bli men ska iallafall extreme blondera mej först och sedan får vi se vad vi kommer på för skojsigt ^^ Om jag orkar/kommer ihåg så lägger jag ut en bild här när det är klart :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0