Onsdag kväll

Nu är jag hemma igen.. Jag åkte och mötte Loppan på AF vid halv 3, vi va där till lite efter 3 och sedan drog vi till centrum för att käka.. När klockan började närma sig 4 så gick vi ner till tåget för att bege oss till Blåsut..
Tog oss en liten stund för att hitta vart vi skulle men vi kom fram i tid iallafall :D Det var vi och sedan 3 till och 2 "lärare" Marco och Marvan (tror han hette så).. Började med en del teori och sedan började vi att testa ^^ Det var riktigt svårt faktiskt :P Hade aldrig gissat hur mycket det behövs för att göra en Espresso :P Det var nog det som vi höll på med längst men det var mest för att det var någonting dumt med våran kvarn xD Men efter ett tag så gick vi över på Cappuccino och det var lite lättare :P

Vi visste inte att vi skulle få lära oss att göra mönster men det gjorde vi :D Så nu kan vi nästan göra löv och hjärtan.. Det var jätte roligt faktiskt, jag blev som vanligt extremt irriterad när saker inte funkade som jag ville men det var ju nästan väntat ^^ Så nu vill jag ha en espresso maskin så jag kan öva här hemma..
När vi skulle gå på tunnelbanan hem så står killen som spelade Cosmos där ^^ Det var fan lite roligt :P


Titta vad duktig jag var med lite hjälp av Marco


När jag testade HELT själv så blev det en snigel ^^


Kommentarer
Postat av: Nina

Tycker den undre ser ut som en bild från sexualundervisningen i skolan om när en spermie tränger in i ägget =P hahahaha!

2010-01-14 @ 11:50:18
URL: http://haekkinen.blogg.se/
Postat av: Mamma

Men Nina då - har du bara befruktning på hjärnan;-) Nä jag tycker det ser ut som en PacMan gubbe som lipar eller kräks ;-)



Du är jätteduktig gumman! Synd att jag inte dricker kaffe då hade du fått göra såna hjärtan och löv varje dag.

2010-01-14 @ 23:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0