..

Jag har funderat en del över ögon operation med laser.. Jag är en av de personer här i världen som har ganska stort synfel, jag ser så gott som ingenting - mer än färger och en del former - på ungefär 30 cm håll utan glasögon.. Jag har testat att använda linser men det passar inte mej.. Jag har super svårt för att lägga in dom i ögonen och ännu svårare för att få ut dom..

Dessvärre så tycker jag inte alls att jag ser bra ut utan mina glasögon, jag ser sjukt mycket yngre och konstigare ut.. Visseligen så är det en vanesak, jag trodde ju aldrig att jag skulle passa i glasögon när jag väl fick dom.. Då tyckte jag att jag såg helt störd ut men det ändrades ganska snabbt ^^

Anledningen till att jag ens började tänka på detta var pga att jag var och skulle skaffa ett nytt pass idag och när jag tog mitt foto så var jag tvungen att ta av mej mina glasögon för att de tydligen reflekterade eller någonting sånt..
Jag blev så sjukt missnöjd med fotot och allting.. Så på något konstigt vis så började jag fundera på om man kanske skulle göra en ögonoperation.. För det skulle ju faktiskt lösa en hel del av mina "problem".. Jag skulle kunna använda vilka solglasögon jag vill, slippa få ränder ifrån en solbränna på sidorna av ansiktet pga mina glasögon, jag skulle kunna bada ordentligt (inte för att jag badar men om jag skulle vilja), slippa betala nya glasögon och sånt varje gång som synen ändras en bit. Det känns som att det påverkar en hel del men jag kanske överdriver - jag vet inte riktigt..

Tyvärr så är en ögonoperation sjukt dyr.. Den kan kosta mellan 20.000 - 50.000 beroende på behandling och en massa annat..

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, det är väldigt mycket pengar..


Kommentarer
Postat av: Nina

Har du kollat med företaget du jobbar på? På mitt jobb får vi reducerat pris (30-50%) på ögonlaserbehandling och det dras automatiskt av på lönen varje månad. Vi använder oss av ett förmånsgrejs som heter flexpay.. Önskar att jag kunde ge dig det erbjudandet då jag själv inte behöver det, men du.. Du är jättefin som du är!! Kram =)

2011-07-23 @ 07:30:07
URL: http://haekkinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0